Beza sekolah Menengah Dengan Sekolah Rendah :)





                       Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum guys . Rindu gila dekat kauorang semua. serious. muahh .muahh . muahh . HAHA.  now , aku dah nak sampai pada penghujunng persekolahan. tinggal dua hari je untuk aku fighting for SPM ! :D . yeayy ! tak sabar pulak hati aku. berdebar debar tu obviusly lah memang ketara gila.  Lepas ni aku takda lah digelar pelajar sekolah lagi . Habis sekolah boleh lah aku buat apa yang aku nak, pergi kerja ke kahwin ke . HAHA . Kenangan masa sekolah ni memang aku tak dapat nak lupakan . ade kenangan yang memalukan , menggembirakan , menyedihkan , memarahkan . semua ada . bak kata orang memang pahit manis tawar payau kehidupan terasa lah masa dekat sekolah menengah ni. Sekolah menengah memang agak berbeza dengan sekolah rendah wey . 



Sekolah rendah :

1. Setiap hari Jumaat mesti atleast tiap tiap bulan mesti ade pakcik datang sekolah jual buku ,. then hari isnin dia datang balik nak kutip duit daripada apa yang kaorang dapat daripada parents kauorang kan ? Haha .

2.  Kadang kadang nurse yang datang check gigi tu garang garang belaka. sehari before dia datang tu mesti dia dah pesan awal awal bawak berus gigi  dengan cawan sebab dia nak ajar gosok gigi yang betul. Pada hari gosok gigi, ramai yang bawak cawan macam macam corak and colour berbungga bunga gambar kartun bagai. Masa ni lah budak semua gosok gigi beratur dekat tepi longkang . haha betul ?

3. Masa dulu selamba je main kejar kejar masa rehat. Masa tu bergau dengan lelaki relax je . tapi bila rapat semacam mula lah kena ejek gosip. 

4. Masa time sekolah rendah ni budak lagi and masih ada gelaran kawan "tipu -tipiu " haha . Orang daripada kumpulan kita mesti tak bagi kawan dengan orang lain . So 24 7 kean berkawan dan berkepit dengan geng itu je lah .

5.  Masa sekolah rendah ni kita takreti lagi nak lawan cikgu apa semua , lebih lebih lagi cikgu yang garang . semua kecut perut . bila cikgu tu lalu tepi kelas je  apa yang didengri cuma bunyi kipas. HAHA .


Sekolah Menengah :

1. Masa start sekolah menengah ni lah mula dah gatal nak bercinta. Haha . seriously aku pun sama . Aku couple masa form 1 . Hahaha. budak classmate aku sendiri. aku memang dah lama minat dekat dia . Sekali dia usya aku , aku pun apa lagi melonjak kegembiraann :D haha . tapi clash jugak itupun sebab apa ntah lupa .
2. Masa sekolah menengah jugak mula start emosi tak stabil, kejar populariti kejar hot semua. Hahah entah apa yang dikejarnya entah . Haha masa ni semua remaja baru nak prematured . 

3. Masa sekarang kalau kena gosip ke apa semua tak kesah . relax je pakwe makwe muka tak bersalah. HAHA .

4. Masa sekolah menangah ni jugak budak ramai buat cikgu macam kengakwan je . Bila cikgu bagi kerja rumah , kata je tak siap malas apa semua . haha. selamaba je budak sekarang .



The conlcusion is zaman mana mana pun indah . Zaman sekolah menengah dengan rendah memang banyak menyimpan berjuta kenanagan buat diri aku . Lepas ni tamatlah gelaran aku sebagai budak sekolah then takda lah nak pakai uniform sekolah lagi . Sapa tak sedih . Tapi hidup kita makin tua bukan makin muda kan kan :D . haha kbai.






































SUKA ? LIKE JER. JANGAN LUPA KOMEN .THANKS ;)

No comments:

Post a Comment